Jeden deň v Macau: portugalská atmosféra a more kasín

Autor: Peter Ondriaš | 6.3.2017 o 17:24 | (upravené 22.3.2017 o 2:30) Karma článku: 4,07 | Prečítané:  534x

Macao sme v rámci našej FasaTrasy ázijskými krajinami navštívili začiatkom decembra 2016 a strávili tu príjemných 24 hodín. Je to mesto s nádychom Portugalska v čínskej verzii, či množstva kasín.

Do druhej najhustejšie obývanej krajiny na svete sa dostávame okolo desiatej večer rýchloloďou z Hong Kongu. Hoci sú tieto dve špeciálne administratívne oblasti Číny vzdialené len 50 km vzdušnou čiarou, absolútne všetko, na čo sa pozeráme, je úplne iné. Macau, ako bývalej portugalskej kolónii dominuje južanská architektúra a portugalské názvy ulíc. Hong Kongu, prekvapivo, ako bývalej britskej kolónii zas anglické názvy:) V porovnaní s kopcovitým Hong Kongom je Macao rovinatá platňa na pobreží. HK navštevujú businessmani, zatiaľ čo Macao kasínomani. Spoločnú nemajú ani platobnú menu. Jednou z mála spoločných čŕt je doprava v ľavom pruhu a jedlo, ktoré neradíme medzi to najobľúbenejšie.

Macao nie je typická destinácia pre backpackerov. Hostel sa tu zohnať nedal, tak sme skončili v hoteli za 75 eur, jedznoznačne najdrahšie ubytovanie na našej niekoľko mesačnej trase. Upgradli nás však do mezonetového apartmánu, čo nám vykompenzovalo tie peniaze (Noooot..:). V každom prípade si ho veľmi neužívame a o pol jednej v noci ideme pozrieť mesto. Teda kasína. Oukej, tak ideme proste gamblovať! Vyberáme The Venetian, najväčšie kasíno na svete.

Vyťahujeme zvyšky peňazí, po zaplatení hotela naozaj len taká malá spomienka na peniaze, a ťukáme. V istom momente sme v pluse, čo Niku nesmierne nadchlo. Najskôr si tú 1-dolárovú výhru víťazoslávne vytiahla (1HKD = 0,12€), potom jej došlo koľko to vlastne je, tak ich zas hodila naspať do automatu a ťukala ďalej. Až sa po chvíli preťukala. Čas prejsť sa von!:) Tam sú ďalšie obrovské kasína a húfy prostitútok. Ich revírom bol bulvár a ich tempo bolo provokatívne plazivé. Rozutekali sa len keď vypustili ochrankárov z „herne“. Prešli sme sa hore dole po kasínovom bulvári a okolo 4 ráno sme zhodnotili, že je čas ísť spať. Akurát sme nevedeli zohnať žiadny taxík – hoci ich tam bolo niekoľko a aj sme im ostentatívne naznačovali náš záujem, netrhali sa o nás. Nakoniec sa nám však podarilo presvedčiť jedného “ochoťáka”.

Na druhý deň vstávame na obed tesne pred check-outom. Bývame v centre, takže nám to trvá len pár minút k jednej z hlavných dominánt mesta – Ruins of St. Paul`s. Jednej jedinej stene z niekdajšieho kostola sa podarilo prežiť niekoľko storočí a požiar. Odtiaľ si to vyšliapeme na mestské opevnenie Monte Fort odkiaľ máme dobrý výhľad na celé mesto. Hoci je Macao štatisticky druhou najhustejšie obývanou krajinou na svete, pohľadom nám to tak nepríde. Na našej ceste sme videli množstvo iných vizuálne hustejšie obývaných miest. Žije tu okolo 600 tisíc ľudí, rozloha je však len 30km2. Je to naozaj len mesto a nič okolo, resp. hra čísel. Z pevnosti sa vydávame na prechádzku “portugalskými” uličkami a náš sightseeing v Macau sa pomaličky končí. Na námestí si ešte doprajeme žraločiu polievku a miestne rybacie guľky a ako dezert zožujeme čerstvé wafle. Hoci sme mali možnosť prísť do Macaa aj skôr, nechcelo sa nám opustiť Hong Kong. Necelý deň v maličkom “portugalskom meste kasín” bohato postačoval.

Viac informácií z našich ciest môžete nájsť na Facebook stránke FasaTrasa alebo na našom cestovateľskom blogu FasaTrasa.